Schimmenspel

vrijdag 25 januari 2013

Even een leuk filmpje om je dag mee te beginnen: Pilobolus Dance Theatre met "Shadowland"





Niet normaal knap toch? Ik ben zelf blijven steken bij "het konijntje". Ze staan voorlopig in Duitsland en de USA, maar als ze hierheen komen ben ik er zeker bij!  

Dear Santa(s),

woensdag 5 december 2012

Om de kerstinkopen net even iets aangenamer te maken hebben wij vast een kleine voorselectie voor je gemaakt uit de Nith collectie. Hoe makkelijk is dat?

Mannen opgelet! Kerst is natuurlijk de uitgelezen kans om eens wat romantiek-puntjes binnen te harken. Hieronder een paar voorbeelden. Succes gegarandeerd!


1. Deze ring van Shabazi lijkt rechtstreeks afkomstig uit een antiekwinkeltje in Parijs.
2. Unieke ketting van Miss Nati met koraalkleurige hanger van bamboe. De ketting zelf is gemaakt van gerecyclede kettingen van de bekende Parijse ontwerper Pierre Balmain. 
3. Een dennengroen hartje van Sparkling Ti. Hoeveel kerst wil je hebben?
4. Lief kettinkje van Simple comme Bonjour met oriëntaals tintje.


 Natuurlijk slaag je bij ons ook voor de echte fashionistas:



5. Met deze Batikshawl van Nomi by Naomi is het zo makkelijk om er supercool uit te zien.
6. Als het voor een pauw werkt.. Deze oorbellen van Still Tree zijn echte eyecatchers. 
7. Opvallende oorbellen van Trincar Uvas met een ethnic look.   

Het blijft natuurlijk wel crisis. Daarom ook een paar cadeautjes onder de 15 euro op een rij:



8. Handig. Schuif zo'n vilten hoesje van Vin-o-Vase over een lege wijnfles en voilà: een vaas.
9. Goede voornemens voor 2013? Schrijf ze alvast op dit notitieblokje van Margo Slingerland.
10. Voor de echte designliefhebber. Illustraties van Maartje van den Noort . Mooi genoeg om in te lijsten, maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon versturen.
11. Hemdje van Nith met stoere vintage foto.


Nith wenst jullie graag alvast een fijne kerst en een fantastisch 2013!


A girl can dream small..

dinsdag 6 maart 2012

Doordat ik al jaren in een piepklein zolderappartementje woon heb ik een zwak voor kleine huizen ontwikkeld. Als dit huisje in Amsterdam stond zou ik meteen naar de hypotheekadviseur zijn gegaan.

Bron: designboom.com


Je kunt natuurlijk ook klein beginnen en uitbouwen zodra je meer te besteden hebt. Deze huizen koop je per blok. Soort lego voor volwassenen. Moet je nog wel op zoek naar zo'n mooi plekje.

Bron: inhabitat.com
Bron: inhabitat.com 




Ook een goede budgetoptie: de containerwoningen. In Nederland worden ze al gebruikt als studentenwoningen. Dit complex in Mexico-Stad ziet er zo gezellig uit dat ik er best zou willen wonen.
Bron: containercity.com

Comfort soup: pappa al pomodoro

maandag 29 augustus 2011

De eerste keer dat ik deze soep at was zo'n 10 jaar geleden in Florence. Ik was net te laat aangekomen in mijn hotel om met de rest van de gasten mee te kunnen lunchen. Of ik dan een portie van het personeelseten wilde? Met afstand het lekkerste wat ik er de hele vakantie heb gegeten! En geloof mij: dat lag niet aan de kwaliteit van de rest van de maaltijden.

Deze stevige tomatensoep, of eigenlijk tomaten/broodpap, is ontstaan uit praktische overwegingen. Italiaanse huisvrouwen gooien niet graag eten weg. Dit recept is dan ook ontstaan, doordat vrouwen restjes oud brood en/of tomaten op wilden maken. Het is dus eigenlijk een variatie op het Hollandse kliekje. Niet iets wat men normaal aan gasten zou voorschotelen. Gelukkig zie je het de laatste jaren steeds vaker op menukaarten verschijnen.

Wat zo lekker is van dit recept is dat het eigenlijk allemaal niet zo nauw komt. Als de basisingrediënten maar kloppen, zijn de verhouding verder afhankelijk van je eigen smaak.
Benodigdheden voor ongeveer 4 personen:
    • brood (Hoewel de soep een prima manier is om oud brood op te maken, kan het uiteraard ook met vers brood gemaakt worden. De enige vereiste is dat het wit brood met een stevige korst is, zoals pain rustique of ciabatta.)
    • 2 blikken gepelde tomaten, eventueel ook een paar verse of wat cherry tomaten
    • kleine ui of sjalot
    • 2-4 tenen knoflook 
    • verse basilicum
    • bouillon (kip of groente)
    • Parmezaanse kaas
    • olijfolie
    • peper
    • zout
  • Snij/scheur het brood in grove stukken (zo'n 5 centimeter), gooi deze in een kom en doe er ongeveer een liter bouillon bij (ik gebruik zelf altijd kippebouillon, maar voor de vegetarische variant mag het natuurlijk ook groentebouillon zijn).  Belangrijk is dat al het brood goed nat wordt.
  • Snipper een klein uitje of sjalot en 2-4 tenen knoflook (het aantal laat ik altijd afhangen van het wel of niet hebben van afspraken de volgende dag) en bak deze in een scheutje olijfolie tot ze glazig zijn. 
  • Gooi er eventueel een handje kapot gescheurde verse basilicumblaadjes bij.
  • Hierna kunnen de tomaten erbij. In Italië worden natuurlijk verse tomaten gebruikt, maar in Nederland zijn deze toch een stuk minder lekker. Gebruik twee blikken gepelde tomaten en gooi er voor wat meer bite een paar verse bij (ook lekker: wat geroosterde cherrytomaatjes)
  • Bak heel even aan tot de tomaten zacht zijn en gooi dan het brood erbij. Laat ongeveer een kwartiertje pruttelen. 
  • Voor een iets dunnere pap kun je er nog wat bouillon bij doen.
  • Serveren met wat Parmezaanse kaas (liefst lekker grof geraspt), gescheurde basilicum, verse peper, zout en een flinke scheut olijfolie eroverheen.  






leestips voor stormachtig weekend

zaterdag 27 augustus 2011

De vakantie zit er weer op. En de zomer ook, als ik zo naar buiten kijk.. Ik realiseer me dat niet iedereen het met me eens zal zijn als ik zeg dat dit weer toch ook wel wat heeft.

Zo kan ik vandaag eindelijk mijn nieuwe jurk van Bruuns Bazaar aan die al een paar weken in de kast op de herfst hing te wachten. Een ander voordeel van dit weer is dat ik niets moet van mezelf. Ik kan de Uitmarkt vanavond met goed fatsoen laten voor wat het is en gewoon lekker met een boek op de bank blijven zitten.


Ik denk dat ik vandaag maar eens begin in 'The Laguna' van Barbara Kingsolver, één van mijn favoriete schrijfsters. Voor wie het nog niet gelezen heeft: haar meest bekende boek, 'De Gifhouten Bijbel', is zeker een aanrader: ongelooflijk knap geschreven, met personages en scenes die ik in ieder geval nooit meer zal vergeten.


Nog een tip voor wat lichtere kost: 'Talking to girls about Duran Duran: One young man's quest for true love and a cooler haircut' van Rob Sheffield. Heel grappig, maar onder één voorwaarde: als je nooit in het bezit bent geweest van een cassettebandje is dit boek niet voor jou!

Zomer aan de Wibaut

dinsdag 12 juli 2011


Afgelopen zondag stonden wij, voor het eerst, als Nith op een markt.  Vonden we behoorlijk spannend. Het voelde een beetje als op vakantie gaan naar een vreemd land. Eindeloos checken of je alles wel hebt ingepakt: hamer? (in de blauwe tas..), bonnenboekjes? (in de doos met pennen en plakband..). Maar ook géén idee hebben waar je in terecht komt. 

Foto’s van eerdere edities van de ArtMarket  stelde wat dat betreft niet echt gerust: obers die wijn serveren vanuit ingewikkelde stalen voertuigen, stands vol graffiti kunst en twee enorme draaitafels. Het risico dat wij de enige zouden zijn met een stand vol mooie, meisjesachtige kettingen en fleurige retro portemonnees tussen kramen vol street-art en groepjes überhippe mensen die verveeld aan cocktails nippen leek reëel. En dat op onze eerste markt! 


Maar, uiteraard was niets minder waar. Het was een super geslaagde dag. Leuke mensen, lekker eten en heel veel toffe stands. Onwijs leuk om nu eens echt te horen wat mensen van de ontwerpen vinden. Dus, vol goede moed naar de volgende markt. Een country markt vol paardenliefhebbers, wat we daar nu weer van moeten verwachten.. 



Wat zei je Piet? Strandweer?

woensdag 25 mei 2011


Zoals jullie op Facebook al eens hebben kunnen zien moeten wij nog een beetje wennen aan onze rol van productfotografen. Op de één of andere manier loopt het altijd nét even anders dan gepland. Zo ook met de strandtassen-fotoshoot. 

Dat het een beetje waaide hadden we in de achtertuin al wel gevoeld, maar eenmaal op het strand belanden we tot onze verbazing in een soort zandstorm. Het waaide zo hard dat de tassen met geen mogelijkheid rechtop bleven staan. Er moest dus geïmproviseerd worden. 

Eén voordeel: de wind had de meeste mensen een strandtent ingejaagd, dus we hadden geen last van badgasten die door het shot heen lopen. We vonden een mooi rustiek paaltje, met uitzicht op zee, om de tassen aan te hangen. 

Eenmaal thuis bleek alleen dat je, in vrijwel elke foto, mij aan ziet komen rennen om de tas op te vangen nét voordat hij van het paaltje af, in het natte zand waait! 

Daar zie je na wat simpel knipwerk natuurlijk helemaal niets meer van, maar weet dus dat in al deze stillevens van een “gewoon een strandtas aan een paaltje” eigenlijk dit speelde.. 






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Needle in the Haystack All rights reserved © Blog Milk Powered by Blogger